mandag 23. februar 2015

VÅRLIG KORT MED PRETTY GIRL FRA SLSLINES.

For Barnemix.no. Utfordringen denne gangen var å lage noe med det digitale stemplet Pretty Girl fra SLS Lines. Jeg printet ut motivet på Perfect Coloring Paper og fargela det med Copic Sketch Markers.
 
Etter å ha brukt lang tid på å fargelegge motivet, klippet jeg det ut og limte det på en spellbindersbakgrunn. Jeg fant ut at jeg ville lage et 15 x 15 kort i litt vårlige farger som matchet motivet.
Så jeg fant frem de motivarkene jeg syntes passet og begynte å kutte til alle arkene i riktige størrelser og limet disse sammen.
Jeg laget en bordramme i skrivefeltet på kortet med Finecolour sketch fineliner 0,2 og limet en utstanset oval ramme med et stempel hvor det står hvem som har laget kortet på baksiden.
Her er kortet ferdig montert og pyntet.
Jeg setter som regel ikke på et stempel før jeg vet hva kortet skal brukes til.
Fargene jeg har brukt er:
Hud: E000, 00, 11, 21 og R20 til kinn og lepper + R28 i Touch
Hår: E51, 55, 57
Øyne/blomster: YG91, 95, 97

Mønsterark: Pion Sagaen om våren – Liljekonvall

Dies:    
Spelbinders Nestabilities – Decorative label 8 (på fremsiden)
Marianne Design – Creatables – Ovals frame set (baksiden)

Pynt: Roser, andre blomster og halvperler I riktig fargenyanse

                                               Gro H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar